Archive for January 2012

RM100


posted by Hadri Aziz

1 comment

Assalamualikum dan Salam Satu Malaysia :)

Jumaat yang lepas, sebelum boleh pulang bermalam, semua pelajar tercinta dapat RM100 yg diuar-uar kan untuk digunakan bagi mengurangkan beban ibu bapa membayar pelbagai barang keperluan untuk memulakan sesi persekolahan 2012. aku rasa ayat aku serba skema. haha. budak-budak MRSM dapat lambat sebab tak tahu. er. duit seratus tu aku baru habis guna hari ni. memang tibai habis la beli-belah. 

mula-mula masuk kedai Al-Ikhsan buat pertama kali. sumpah aku cakap pertama kali. barang dalam tu agak mahal dan mak bapak aku agak kedekut nak beli barang-barang mahal ni. xD adik aku guna RM100 dia untuk beli kasut and mak bapak aku support duit yg slebihnya. aku pulak beli ..............

beli baju!! harga RM45. aku bayar RM20 dan bapak aku tambah
RM25.  Jadi ada baki RM80 lagi dalam tangan aku.
aku memang suka betul warna baju tu. merah. seksi sangat
warna tu. haha. 
Pastu hambo gi jale KB Mall pulok. siapa tak paham sila tanya sep Kelate. haha. pun tak pahan jugak? takpaaa. umur panjang lagi. haipppp dah mula nak merepek tu. -.- haha, puas pusing satu KB Mall mencari kedai kamera sebab nak cari beg kamera. Sementara pusing-pusing mak bapak aku melawat kedai FOS. Mak aku beli baju, adik aku beli baju dan aku pun nak beli jugak. Lepas dah jumpa kedai kamera yang sebenarnya sangat senang nak cari, aku pergi balik kedai FOS pastu aku terus cari baju nak beli. nak paw ayah lagi. 

and tadaaaa! aku beli baju warna pink.
sangat tak sesuai dengan diri aku ekceli -.-
RM20 :)

lepas dah bayar terus gerak pergi kedai kamera balik. tawar
menawar dapat harga RM100 untuk beg comel ni.
aku bayar RM70, ayah aku tambah RM30. RM10 aku simpan buat beli
McFlurry. haha. wajib beli McF tu ! sumber kehidupan abadi

tadaaaa! 
lepas tu cerita jadi bosan sikit. teman mak bapak aku beli kain dengan sampin dekat kedai tertentu pulak. mak bapak aku nak jual pada rakyat Sabak Benam seperti biasa mereka lakukan. haha. The End

aish, aku rasa ayat aku skema sgt. *sikat rambut tepi. eh, rambut aku sangat lah pendek. -..- kbye

~*Sehingga Jari Bertemu Dengan Papan Kekunci Lagi*~
Zul Hadri Abd Aziz. 

Raya Cina Maliiii !


posted by Hadri Aziz

No comments

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia

ahhh, Tahun Baru Cina sudah mali. merah-merah mata bila jalan kat pekan atan bandar. Malam-malam pulak mata berapi nampak tanglung merah tu kan. Kalau umur panjang boleh nampak naga. woooooooo, naga! haha.
Bagi yang menyambut Tahun Baru Cina, selamat selamat la yea. Semoga bergembira di samping keluarga. Bila masa makan besar jangan nak diet-diet pulak, makan je banyak-banyak. haha

baiklah, cukup cerita tahun baru. seperti yang setiap rakyat Malaysia sudah maklum, sesi persekolahan sudah bermula sejak tiga minggu lalu. banyak perkara yang berlaku sejak persekolahan bermula. banyak cerita yang boleh aku highlight tapi nak cerita satu dua je. 

first, pasal game petanque. baru-baru ni aku dan kawan aku dapat masuk petanque Sukses (Sukan Selangor) yang berlansung di Kuala Selangor. takda pape yang menarik pun sebab semua kalah. yang menarik cuma wakil daerah Hulu Selangor (kitoranglah) merupakan daerah paling bising. haha. pagi-pagi lagi dah melalak menjerit. waktu main game pun ada gak masa aku menggila-gila jugak. setiap daerah ada dapat khemah, kat khemah kitorang bentang kain kanvas. kat situ memang boleh baring-baring, duduk-duduk. sampai ada yang tidur kat situ. aku rasa aku lah banyak tidur kat situ. haha. siap bwak bantal lagi kat khemah tu. daerah lain mana ada yang sampai tidur kat khemah dorang. malam pertama perlawanan tu kitorang balik lewat sikit. pukul 1 pagi baru balik tempat penginapan. sementara tengah lepak-lepak malam tu kat khemah, kitorang boleh memekak menyanyi. siap nyanyi lagu Someone Like You lagi. haha. kenapa lah takda anugerah daerah paling happening kan?

sorry orang dikiri dan kanan. haha. tinggal setengah je

topi tu cantik kan? kan? seketika aku terasa
macam petani -.-

first time naik kereta Estima. bila cikgu keluar dari kereta,
aku tekan semua yang bolah ditekan dalam kereta tu.
haha

Muka-muka orang yang kalah. tengah penutupan boleh lagi
kitorang bising-bising gelak. haha

lepas tekanan dekat bilik. bilik ber-aircond weyh. sejuk.
brrrr
Sekian cerita pasal petanque. kemudian pulak cerita malam terakhir sebelum balik pulang bermalam iaitu hari Jumaat baru-baru ni. ni dah masuk cerita sedih ni. haha. malam tu balik prep malam lepas dah makan semua aku terus balik bilik. balik bilik mesti lah nak bukak loker kan. macam-macam ada dalam loker tu. tiba-tiba mangga loker tak boleh nak bukak pulak. kunci dah betul dah tapi tak tahu apa masalah nye. 30 minit pertama aku duduk depan loker sambil mencari kombinasi kunci tu. haha. tak boleh jugak pastu aku dah malas nak betapa depan loker tu, aku siapkan kerja matematik tambahan dulu. lepas dah siap terus sambung bertapa depan loker balik. haishh, sumpah tension. ramai dah cuba tolong aku tapi tak boleh-boleh jugak. last-last aku amik keputusan untuk pecahkan mangga tu. nasib baik ada yang tolong aku. macam-macam perkakas lah aku guna nak pecahkan sampailah Zardy guna Fire Extinguisher untuk pecahkan. Alahamdulillah, boleh bukak jugak :) dah dapat bukak tu, aku terus keluarkan baju melayu sebab nak jahit logo maktab. 

ha, tamat jugak kedua-dua cerita atuk. malas la atuk nak taip lagi. bukan ada yang nak baca panjang-panjang pun kan. haha. selamat bercuti semua :) 


~*Sehingga Jari Bertemu Dengan Papan Kekunci Lagi*~
Zul Hadri Abd Aziz. 

Puhleessss.


posted by Hadri Aziz

No comments

Assalamualaikum dan salam kembali ke sekolah everybedyyyy.

yeah, sekolah kembali menhantui minda-minda pelajar termasuk aku. bhahaha. pesta stress dan sebagainya bermula........ sekarang ! haha. jangan kau ingat kat sekolah takda pesta. setiap isnin ada party wooo dekat dewan besar. haha. ni semua penyedap rasa je. dalam beberapa jam lagi aku dah kena balik maktab. woit! tak nak balik. tak nak. waaaa, selamat tinggal keseronokan dan segalanya. haha. masa untuk diseksa. yeah. seronok kena seksa. ha. 
4 Bestari. nak kelas dengan mereka lagi boleh? pleaseeeeee

~*Sehingga Jari Bertemu Dengan Papan Kekunci Lagi*~
Zul Hadri Abd Aziz. 

Google+ Followers